Monday 8 June 2015

Rang Hudud: Greenboc dan AlHusseyn Pasti Bergembira


Parlimen sehingga hari ini masih tidak membahaskan rang undang-undang yang dihantar Ahli Parlimen Marang Datuk Seri Abdul Hadi Awang, 2 minggu lalu bagi membolehkan Kelantan melaksanakan hukuman jenayah Islam atau hudud Malah Kertas Peraturan di Parlimen hari ini juga menunjukkan usul untuk membahaskan rang itu tidak tersenarai.

Saya terbaca komen penulis PKR, Greenboc yang menghentam Presiden PAS Abdul Hadi Awang kononnya ditipu oleh UMNO. Perkara yang sama juga seorang penulis yang menggunakan nama AlHusseyn.

Malah ramai facebooker cybertropper yang menyerang PAS menjadikan isu rang undang-undang ini senjata menghina dan memainkan kepimpinan ulama dalam PAS.



Kenapa rang ini tidak tersenarai. Ada 2 kemungkinan. Satu PAS (kumpulan ulama yang nak hudud dan hukum Islam) ditipu oleh UMNO dan sebab kedua ialah rang ini dihalang oleh mereka yang benci kepada hukum Allah s.w.t. samada dia daripada golongan bukan Islam atau daripada golongan Islam sekular.

Untuk pengetahuan pembaca Kumpulan 4 individu Mansoor Saat, Azira Aziz, Hasbeemaputra Abu Bakar dan Hazwany Jamaluddin memfailkan injunksi itu di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, pada  Khamis 4 Jun 0lalu menerusi peguam mereka Siti Kasim dan Farez Jinnah dan mahkamah menetapkan 12 Jun ini untuk pengurusan kes.

4 orang (celaka) ini didalangi oleh satu parti politik cuba menghalang rang ini dibentangkan. Plaintif memohon injunksi untuk menghalang rang undang-undang itu dibahaskan sehingga kes berkenaan selesai di mahkamah.

Tahniah Greenboc dan AlHusseyn anda boleh menulis lagi menghentam ulama dalam PAS.




Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

7 comments:

  1. Sdr Nordin, syabas dan teruskan dengan usaha anda yang sangat baik.

    ReplyDelete
  2. ya saudara teruskan

    ReplyDelete
  3. GB tu hampes je...
    Rakan fb dgn saya pon diSTOPnya psal soalan2 panas sy kemukakan...
    Bukan tau menjawabnya... Comment blog dia pun tapis gila...
    Bukan JANTAN sangat pon GB ni....

    ReplyDelete
  4. GB,Al-husseyn & Zakri Ali memang hampeh. Kalu komen kita kena batang hidung dia, confirm x siarkan. Teruskan Nordin, saya dibelakang anda.

    ReplyDelete
  5. ASALKAN BUKAN UMNO DAN PAS..

    ReplyDelete
  6. Asal bukan barua mcm ko nordin

    ReplyDelete
  7. MAksudnya hari ni hari penting buat TGHA dan pejuang2 Islam yang lain, haiz kenapa lah geng2 peguam laknat 4 ekor tu muka yg diminta penyepak nak2 si blonde ala rosnah tu haiz

    ReplyDelete