Tuesday 1 September 2015

Tindakan UMNO Mendahului Masa, Benarlah Kata-kata Samy Vellu


Anina Saaduddin perwakilan wanita Umno Langkawi yang menyaman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sekelip mata menjadi viral di media massa. Sikapnya yang berani dan diluar jangkaan itu menjadi tumpuan kepada penganalisis politik tanah air.

Anina Saaduddin dikatakan terlucut keahlian Umno berkuatkuasa serta-merta mengikut pelerbagaan UMNO jika isu UMNO di bawa ke Mahkamah.

Setiausaha Kerja Umno Datuk Abdul Rauf Yusof mengesahkan perkara itu dan berkata, keahlian Anina gugur kerana membawa hal berkaitan parti ke mahkamah.

Tengku Adnan Tengku Mansor pula hari ini mengesahkan telah dihantar kepada Anina berkenaan surat perlucutan keahlian UMNO.




Surat ini menjadi bahan jenaka di media sosial, surat bertarikh 2 September 2015 tetapi hari ini 1 Sepetmber 2015 sudah sampai di tangan Ainna dan di sahkan sendiri oleh Tengku Adnan.

Rupanya kata-kata lawak Samy Vellu menjadi kenyataan berkenaan Pos Laju Malaysia  “Besok Kirim, Hari ini sampai”


Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

3 comments:

  1. Bagi saya PAS berhati besar dengan masalah GHB.

    PKR memecat TSKI berdasarkan unsur fitnah, jadi apa beza dengan UMNO bagi saya 2x5 saja

    Abang Nordin, Saya ahli Keadilan tapi saya bersedih dengan pengkhianatan PKR terhadap TSKI dan PAS. PKR telah menerima GHB dengan hati (Spender !!!!!kalau ikut geram) terbuka.

    Kerana Pangkat, PAS dikhianati. Apa beza GHB dgn Kajang Move. GHB akan lakukan apa sahaja untuk mendapat perhatian rocket. Bersih 4.00 menjadi saksinya. Walaupun pengikut tak datang, GHB bercakap hebat macam parti Pol Pot di Cambodia

    Satu lagi, Hasnul GHB dah minta maaf kat TSKI apabila menfitnah yg bekas MB tak solat. At Least Saifuddin Nasution dah minta maaf keatas fitnah beliau keatas TSKI

    You will never walk alone. Ramai ahli Keadilan bersama kamu. Jika PAS dinyahkan, kami akan tukar kaler dari biru muda ke hijau pekat. InshaAllah

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
  2. Taukey Penang tengah berbulu dengan Boss GHB waktu Bersih.

    Dengaq kata Boss hang kena sergah, Where's your people??? Wheres your number?????

    Dis time, orang melayu, hindraf dgn Makhal Shakhti rata2 tak pi. Amacam Bestkan. Pi salam Amoy, penyokong tak mai. Harap penyokong DAP sajerrr

    Tauke Penang, tak payah investlah dekat kaum GHB ni. Pengabih borehhhh Saja.

    Terimakasih kepada Malaysiawaves kerana berbahasa kesat menyebabkan orang melayu bagi thumbs down kat Bersih 4 dan GHB/PAN. Begitu juga Greenpork, Addingdong, HogDweller, Kedutlanie dll.

    Aku harap sangat GHB layan lagi blogger2 hampas kunyit ni. Moga2 GHB lagi dibenci.

    Thanks
    Jesse Labu N9ers

    ReplyDelete
  3. Anda seorang Loser???????? Anda kalah pemilihan, tak naik pangkat, kena ludah, mak bapak tang mengaku anak, kalah judi dll loser style, sila hubung GHB.

    Kami NGO yg berdasarkan loser, kami Faham anda kecewa dan kami Inclusive T

    ak lama lagi kami akan ada Pati Cap Roket Kebawah, namanya Hamana, dalam bahasa Italy yg bermaksud LOSER.

    Apa kami lakukan tak berpandukan betul atau salah, sebab kami mengharapkan Ihsan Uncle Bukit Penang. SIla hubungi Mat Shampoo, Mariah Kari, Ha-Nipah dan Qolet Smart untuk butir2 selanjutnya

    Hidup Loser

    Boy GHB/PAN
    Gerak Harap Boy (GHB), Parti Amoy Nak Selfie (PAN)

    ReplyDelete