Thursday 12 November 2015

Kenapa ugut isteri, lebih baik ugut Husam sendiri?


Media akhbar pro pembangkang yang kini giat menyerang PAS dan cybertropper AMANAH telah menjadikan isu kononnya isteri Husam Musa diugut bunuh.

Yang tukang cerita dalam ceramah ialah Salahuddin Ayub. Dia berkata beliau dimaklumkan oleh Husam bahawa isterinya diugut bunuh.

Salahuddin  berkata ugutan itu dibuat melalui SMS dan laporan polis sudah dibuat pada hari yang sama.

Saya terfikir kenapalah ugut isteri Husam?? Adalah lebih baik ugut Husam sendiri. Apalah bodoh punnya tukang ugut. Main macam along jugak. Tak boleh hutang tangkap anak isteri.

Ini cerita fantasi.

Kalau nak pywar kena guna perempuan. Macam DAP guna perempuan Melayu untuk tarik perhatian. Rupanya geng AMANAH belajar dengan DAP dalam hal ini.

Dulu kereta Hatta Ramli dibakar. Itu pun pelik bakar tepi tayar aje. Kenapalah bodoh tak bakar keseluruhannya. Bannyak tak lgik daripada logik kerana skrip ciptaan Melayu. kalau dihalusi ini semua kerja PGS unit Dr Hatta dalam PAS.

Dulu pun sama Dr Zul kena pukul pulang daripada solat subuh. Dia takbir aje yang nak pukul terus lari. Bayang orang datang nak pukul atau bunuh kita, bila kita takbir atau bertepik dia orang lari lintang pukang. Semuanya kartun punya cerita.

Tapi orang Melayu mudah percaya dan simpati. Akhirnya parti AMANAH akan membodohkan ahli-ahli mereka dengan pelbagai andaian dan momokkan supaya mereka terikat dengan lebih kemas atas simpati dan jahat PAS. Kerja memburukkan PAS sebijik macam UMNO, tapi kita tak sedar sebab kita tak berfikir secara profesional dan ilmiah.

Kita tidak menganalisis setiap isu dan berita secara terperinci pasal otak kita telah di"frezze" oleh maklumat fitnah dan palsu.


Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

3 comments:

  1. Apa yang pelik bro..syaitan pun guna perempuan untuk keluarkan Adam dari syurga. Kalau ikut logik kepala Bro, syaitan sepatutnya cukup goda Adam sahaja....tapi syaitan guna psywar..dia guna perempuan. Jadi perangai syaitan ini tetap wujud sampai bila2...

    Apa pulak tak logik kalau bakar tayar kereta sahaja? Pertamanya ini mungkin first warning.. kedua mungkin si culprit silap teknik.

    Pasal Dr Zul, tak ada kartunnya... mungkin sipenyerang tu first timer.. terkejut bukan pasal takbir tapi pasar jerkahan suara takbir.

    Yang kartunnya ialah kenapa Bro yang sentap? Depa tak tuduh Bro pon...depa suruh polis siasat siapa sahaja suspek.. Depa tak kata pon ini Bro punya kerja, atau kawan2 Bro punya kerja..Kena Bro sentap ni...ini benar2 kartun dan tak logik..orang yang tak buat salah sepatutnya kool aje..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kih kih kih...

      yang lagi pelik kenapa hangpun sentap?

      hang telah memalukan semua pengkomen anonymous...

      hang kata hang anonymous...

      kalu betui hang anonymous hang tak buleh sentap pada tulisan orang bukan pada hang...

      hang tak buleh sentap kat orang yang tak "belasah" hang...

      lain la kalu hang "belasah" orang pastu orang tu "belasah hang balik...

      masa tu baru la hang buleh sentap...

      Delete
    2. kenapa pula orang lain nak malu? pelik...bukan ada sebut nama ke, tunjuk muka ke..kenapa nak sentap dgn komen org lain?..kakakaka

      sapa kata aku sentap??? ayat mana yg nampak aku sentap? tak boleh ke kita komen org yg sentap padahal org tak tuduh dia pun? aku pun tak belasah pun si Nordin tu..aku cuma nak counter "pemikiran logik yg tak logik dia tu aje"..atau Anonymous ni ko sendiri Nordin....kalau tak mesti kau tak sentap dengan komen aku..

      Delete