Wednesday 18 November 2015

Azmin tolong betulkan fitnah PAS Giler Kuasa - Video


Mereka yang menyerang PAS selalu termakan dengan pelbagai fitnah yang disebarkan oleh musuh PAS sama ada daripada luar mahupun dalam PAS sendiri yang bersifat 'munafik'.

Antara fitnah ialah PAS Giler kuasa sehingga sanggup tinggalkan rakan pakatan dan ingin bersama dengan UMNO dengan istilah nak berUG dengan UMNO.

Fitnah yang diulang-ulang. Bila mati hidupkan semula isu UG semata-mata untuk memberikan tekanan kepada Presiden PAS dan PAS sendiri kononnya PAS giler kuasa sanggup bersama UMNO.

Bagi saya mereka yang buta maklumat dan kurang analisis pada maklumat yang diperolehi membuatkan mereka ini tidak dapat berfikiran rasional dalam mengolah maklumat dan berita disampaikan. Tidak hairanlah Islam mengajar kita untuk ber'tabayyun' dalam isu berita yang dismpaikan.

Firman Allah dalam Surah Al Hujurat ayat 6 - 8
Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini – Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) – sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.
Suka saya bahawa satu klik video ucapan Azmin Ali dalam sidang Dun untuk renungan kita bersama.



Saya mengharapkan klik video yang ringkas ini membantu untuk sebahagian daripada kita yang sedang mencari kebenaran.

Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment