Friday 13 November 2015

Adakah Kerana Ini, Husam Gila-gila Kata UG?


Banyak kali saya menulis mengenai Azmin sebagai MB Selangor bukan atas Pakatan Rakyat tetapi semasa perjumpaan dengan Sultan Selangor dia mendapat kelebihan Adun kerana sokongan PAS dan UMNO.

Saya dah tulis panjang pada artikel sebelum ini. Pembaca boleh rujuk di sini dan di sini.

Kedudukan Azmin sebagai MB Selangor  TERPAKSA terima oleh PKR dan DAP. Pasal itu mereka bersandiwara dalam hal Selangor walaupun mereka singkir PAS. DAP dulu kata mereka tak boleh tinggalkan exco takut PAS akan buat undang-undang Islam misal larangan maksiat dan arak.

Kini mereka kata mereka perlu bersama dengan PAS dan PKR kerana itu hasrat rakyat yang termaktud dalam manifesto PR pada PRU-13.


Semasa nak pecah dan nak singkir PAS tak pula disebut hasrat rakyat macam mana!

Pokok kedudukan sekarang dengan PAS 13, UMNO 12 dan beberapa orang PKR yang sokong Azmin kedudukan Azmin terjamin. 2 Orang DAP yang tarik SD telah kembali kepada DAP atas beberapa ugutan.

Adakah ini yang dimaksudkan oleh Husam Musa UG dengan UMNO??

Nak tergelak saya.


Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

5 comments:

  1. 70 percent of europe do not believe jesus is divine. Sinus institute heidelberg germany. Jesus is just a prophet before Mohammed

    ReplyDelete
  2. Sekadar pendapat....OK....bukankah semua adun pkr jika diambil pengakuan secara undi angkat tangan akan mengakui juga sokongan kpd azmin? So bukankah umno x terbabit dlm hal ini.... Minta penjelasan omak.....

    ReplyDelete
  3. Maaf....penjelasan tuan nordinali.....

    ReplyDelete
  4. Sy selalu ikuti 2 blog kegemaran omakkau dan nordinali.....

    ReplyDelete
  5. ALASAN KHALID SAMAD NAK RAMPAS SELANGOR!!!

    Huh! Kalau dah dasar orang yang Terdesak, mati hidup semula pun dia takkan mengaku yang dia terdesak nak mengekalkan jawatan bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.

    Realitinya, apa yang dilakukan oleh puak - puak Pengkhianat tu pada ketika ini di Selangor bukannya 'Strategi Bertapak'. Sebaliknya, Strategi Terdesak untuk mereka kekal memegang jawatan.

    Tapi kalau Si Khalid Samad tu mengaku yang itu strategi sebenar diorang, nanti nampak sangat la yang diorang ni lemah dan tak mampu nak buat benda lain. Jadi, terpaksa la dia cipta alasan.

    Antara lain, Si Khalid Samad tu kata, parti yang dia wakili sekarang tidak terdesak untuk untuk mendapatkan kerusi bagi bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
    “Bukan terdesak, tetapi itu memang strategi kami untuk bertapak di negeri di mana kami mula. Perkara ini saya rasa turut dilakukan oleh mana-mana parti politik dan tak ada parti politik yang tak mahu bertapak di tempat di mana mereka bermula,” katanya kepada Sinar Harian.

    Katanya, Amanah ada pendekatan sendiri dan mereka akan tentukan pendekatan dan pandangan yang lebih baik dan berpengaruh.

    “Sebab itu kita tubuhkan Amanah sebab nak tunjuk kepada masyarakat cara berjuang politik Islam yang sepatutnya.


    “Sambil itu kita boleh tunjukkan cara yang praktikal dan orang yang sokong kita kena buat macam mana parti politik lain buat iaitu menubuhkan kawasan, cawangan dan sebagainya," katanya.
    Kalau betul la diorang ni tak terdesak nak mengacau PAS bagi merampas kawasan yang dimiliki oleh parti tersebut seperti mana yang diarahkan oleh DAPigs, diorang tak buat kerja pandir.

    Kalau betul puak - puak Pengkhianat tu ada keyakinan mereka sendiri, buat apa Si Khalid Samad tu kritik setiap kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS dan juga pemimpin parti itu?

    Kenapa setiap kali kepimpinan PAS buat kenyataan dan menyatakan pendirian mereka, Si Khalid Samad tu tampil menjawab dan mengutuknya secara terbuka kalau mereka tak terdesak?

    Itu membuktikan parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu takde maruah. Sebaliknya diorang hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Maka sebab itulah diorang terdesak nak merampas kawasan PAS!!!

    ReplyDelete