Monday 21 September 2015

Warna Oren, Siapa Tiru Siapa?


Kita perlu sedar warna tiada siapa boleh mengatakan itu hak dia punya. Warna boleh diertikan dengan pelbagai tafsiran bergantung kepada mereka yang menggunakannya dan tujuan penggunaannya.

Saya selalu dihubungi oleh cybertropper AMANAH yang membuat komen-komen bodoh. Tak nak layan rasa kesian juga. Tapi untuk makluman saya tak akan komen balas untuk komen-komen di blog atau di mana artikel saya dipostkan.

Kalau hantar emel, massege atau whatsapp saya rasa saya patut balas.

Beberapa orang cybertropper AMANAH yang memang bekerja kuat untuk sabotaj PAS telah membuat posting kononnya PAS tiru PAN pasal warna oren.





Tapi malang cybertropper parti AMANAH ini sama macam UMNO juga kurang maklumat dan kurang membuat rujukan. Mereka tidak tahu bahawa warna oren ini telah digunakan dalam program HARAP 3.1 pada 29-31 Januari 2015.

Malah bukan sahaja Jeep berwarna oren, banner, label, kipas dan semuanya warna oren.



 HARAP 3.1 dilahirkan pada 29 Januari 2015 belum lagi Muktamar PAS ke-61. HARAP 3.2 pada 17 September 2015 dan HARAP 3.3 di Marang akan berlangsung pada Februari 2016.

Bila agaknya AMANAH di cipta ciplak?


Semasa HARAP 3.1 Wan Aishah Wan Ariffin menjadi salah seorang penceramah.

Tahu tak bukan sahaja PAS yang guna warna oren. Ada lagi.


Kadang kala saya kesian dengan cybertropper AMANAH yang dah banyak kali kantoi untuk menyerang PAS. Sebelum ini pasal logo Imayam (sila baca di sini) dan sekarang pasal warna pula.

Saya juga ingin betulkan kepada Awang Al Kenit, Jeep itu bukannya khas untuk Abdul Hadi tapi Jeep itu digunakan oleh geng PADAT dan semasa HARAP 3.2 banyak digunakan oleh wartawan Harakah.




Sebelum saya tamat coretan suka saya membuat kesimpulan bahawa parti AMANAH adalah parti CIPLAK semuanya dia nak ciplak dan nak jadi hak dia punya.

Macam mana nak kata AMANAH kalau semuanya ciplak dan tipu dan nak bolot nak jadi dia orang punya?

Kesian!!


Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

1 comment: