Saturday 15 June 2013

55 Tahun Dewan Ulama PAS dan Ulama PAS tak pernah cengah kemungkaran!

Saya rasa Dewan Ulama PAS Pusat dan Ulama-ulama dalam PAS adalah boneka agama sahaja!! Sebab itu PAS tak boleh memerintah Malaysia. Saya rasa ulama dalam PAS hanya duduk sahaja dan pentingkan duniawi semata-mata serta tamakkan jawatan. Presiden PAS pun asyik nak bawa PAS masuk UMNO itu lah kerja hingga kemungkaran tidak dicengah!!

Mereka semua bertahun-tahun duduk dalam PAS tu sebenarnya memasang hati untuk nak jawatan yang  yang akan ditawarkan oleh UMNO. Mereka semua bodoh, bangang, tak tahu makna kebangkitan rakyat, kezaliman dan reformasi!!!

Mungkin tak percaya apa yang saya tulis. Cuba baca kenyataan Pengerusi Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura), Ustaz Abdul Ghani Shamsudin dalam Keadilandaily. Ramai blogger sedang copy paste untuk disebarkan.


KUALA LUMPUR, 15 JUN: Pengerusi Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura), Ustaz Abdul Ghani Shamsudin berkata, umat Islam tidak boleh membiarkan penipuan tanpa sebarang usaha mencegah, terutamanya melibatkan sistem pilihan raya yang pincang.

"Pasrah kepada kezaliman dan penyelewengan bukan akhlak Islam. Kita wajib bangkit menuntut kembali hak kita yang dinafikan.“Islam melarang kita melihat kemungkaran tanpa berusaha untuk mencegahnya,” katanya kepada Keadilandaily.

Justeru, beliau menyokong kuat usaha penganjur himpunan Suara Rakyat Black 505 dan menyeru rakyat Malaysia untuk hadir beramai-ramai ke himpunan akan diadakan di Padang Merbok 22 Jun ini.

Tegasnya, rakyat Malaysia tidak sepatutnya berasa lemah semangat dan pasrah dengan keputusan pilihan raya umum lalu kerana diketahui dicemari dengan pelbagai bentuk penipuan.

“Keputusan pilihan raya lalu mendedahkan seluruh rakyat kepada sistem demokrasi yang herot. Himpunan itu nanti menjadi platform terbaik menyedarkan rakyat hak mereka yang dicabuli pemerintah,” kata Aziz.

Katanya, sesebuah negara tidak akan dapat melahirkan rakyat yang bermaruah dan bermartabat akibat cara pemilihan pemimpin negara yang penuh tipu helah dan muslihat.“Usaha dilakukan penganjur Blackout 505 patut disokong oleh semua rakyat yang cintakan keadilan,” tegasnya. ~keadilandaily



Oh ya mungkin ada kurang faham maksud kemungkaran. Usrah, ziarah, lawatan ke rumah umno untuk tarik dia orang mendekati Islam dan PAS itu bukan mencengah kemungkaran!


No comments:

Post a Comment