Sunday 22 March 2015

Kenapa Zairil Khir Johari Tolak Hudud?

 

MP DAP, Zairil Khir Johari menegaskan bahawa beliau tidak akan menyokong rang undang-undang persendirian dari PAS di Parlimen untuk melaksana hudud di Kelantan. "Atas pendirian peribadi saya sekalipun, saya tidak akan mengundi enakmen syariah (dilaksanakan) di Kelantan kerana ia tidak dibangkitkan dengan betul dan tidak sesuai dengan konteks Malaysia," katanya.

Kita dahulunya selalu kutuk UMNO dengan kata-kata orang JAHAT sahaja yang menolak hudud dan kita menuduh UMNO dengan pelbagai tuduhan. Pencuri, perogol dan pelbagai jenayah yang mana mereka bersalah selalunya takut kepada hudud sebab takkan dengan hudud akan menyebabkan orang baik terseksa. Itu LOGIKnya. Nak tolak buat apa tak kena kepada kita kan?

Tapi
Zairil Khir Johari  ini telah terpalit dengan gambar mesranya dengan  Dyana Sofya. Menerusi laman sosial pada 19 Oktober 2014, gempar dengan penyebaran beberapa keping foto mesra antara Naib Pengerusi DAP Pulau Pinang, Zairil Khir Johari dengan bekas calon DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan, Dyana Sofya Mohd. Daud. Foto itu pada mulanya dimuat naik oleh Facebook yang menggunakan nama dan gambar Zairil Khir Johari sebelum ianya tersebar dibeberapa laman blog. (Sumber: melvister.com )




Apakah pimpinan PKR dan DAP yang mentang keras hudud ini juga ada kes jenayah yang kita tak tahu? Terutamanya harta di Selangor dan Pulau Pinang?

No comments:

Post a Comment