Tuesday 24 March 2015

Khalid Samad Cuba Mengelirukan, Hudud Masalah Peribadi Presiden?


Belum lagi Presiden PAS mengeluarkan kenyataan, Khalid Samad yang selalu menyuruh pimpinan  PAS lain ikut perlembangaan tapi dia laju daripada perlembangaan (baca di sini) telah mengeluar kenyataan dengan menyifatkan masalah yang timbul sekarang lebih merupakan masalah peribadi antara Presiden PAS dan DAP.

Khalid kata tak perlu menyingkirkan Hadi Awang berikutan keputusan DAP yang telah memutuskan segala kerjasama dengan Presiden PAS itu. Kalau tidak boleh bekerjasama dengan presiden, boleh berurusan dengan orang lain. PAS dengan presiden bukan satu. PAS ialah PAS dan presiden ialah presiden,” kata Khalid.

Khalid beranggapan bahawa pindaan Enakmen Kanun Jenayah Syariah II 1993 (Pindaan 2015) dan Rang Undang-undang Persendirian (RUU) mengenai kuasa mahkamah syariah yang tidak disetujui oleh DAP adalah masalah peribadi antara Presiden PAS, TG Abdul Hadi dengan DAP. Rasanya macam pelik.

PAS dan Presiden PAS bukan satu. Habis ikut perlembagaaan PAS seperti Khalid selalu sebut Presiden PAS tu TUNGGOL KAYU ke? Pelantikan Presiden bawah pokok ke? Bukan keputusan Muktamar?

No comments:

Post a Comment