Sunday 6 December 2015

Guan Eng Tahu Tak Apa Dia Cakap?


Hari ini Lim Guan Eng menjawab kenyataan Hj Mustafa Ali yang mengganggap Mat Sabu sekadar menjadi suara DAP. Dia berkata bekas Timbalan Presiden Pas itu lebih teruk daripada Mat Sabu kerana menerima elaun daripada kerajaan Barisan Nasional (BN) walaupun masih ahli Pas.

“Berbeza dengan Mat Sabu yang tidak terima apa-apa elaun… Mat Sabu tak angkat wang sebab dia (Mat Sabu) Amanah.. (Bagaimana dengan 2 Pengerusi yang sebelum ini yang Mat Sabu kata nak letak tapi masih dipengang oleh Mat Sabu??)

“Saya (Guan Eng), Setiausaha Agung DAP, tak boleh jadi jurucakap Amanah…Saya hanya boleh jadi jurucakap DAP.


“Mat Sabu (Mohamad Sabu) juga bukan Setiausaha Agung DAP… Mat Sabu tak boleh jadi jurucakap DAP, dia hanya boleh jadi jurucakap Amanah.

Merapu betul Lim Guan Eng!

Apa nak dibangkitkan dengan Nasharudin Mat Isa, dia ahli biasa PAS sama macam saya dan ramai lagi.

Ada ahli PAS yang bekerja dengan kerajaan dan makan gaji serta elaun daripada kerajaan BN. Malah ada ahli PAS yang menjadi guru KEMAS yang kita tahu di bawah UMNO bukan sahaja BN.

Takkan itu pun Lim Guan Eng jadi bodoh nak berfikir?

Apakah DAP tak ada ahli pegawai kerajaan ke?



Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

2 comments:

  1. Kah Kah Kah ABuya Sifoo Bukit Penang pun tak mengaku Mat Selfie hamba abdi DAP.

    Adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hinanya

    ReplyDelete
  2. TOKONG DAPigs MENGAMUK, PAS USIK MAT SABU!!!

    Hahaha!!! Sayang betul Si Tokong DAPigs ni dengan Si Mat Sabu tu rupanya. Pantang diusik, mengamuk selalu Si Tokong DAPigs ni sampai tahap macam orang hilang akal dibuatnya.

    Hanya semata - mata Si Mat Sabu tu didakwa menjadi 'Mulut DAPigs' apabila membuat kenyataan menuduh PAS diresapi fahaman ISIS baru - baru ini menyebabkan Si Tokong DAPigs ni mengamuk.

    Tapi, Si Tokong DAPigs tu bukan mengamuk kepada Si Mat Sabu yang ternyata dah kehilangan idea serta momentum untuk menaikkan nama partibaru yang diterajuinya pada ketika ini.

    Sebaliknya, Si Tokong DAPigs tu mengamuk dengan PAS dan mula menyerang parti itu sedangkan PAS yang menjadi mangsa tuduhan liar yang dibuat oleh Mat Sabu tu sebelum ini.

    Memetik laporan hari ini, Si Tokong DAPigs tu berkata, PAS seakan menjadi jurucakap kepada kerajaan apabila bekas Naib Presidennya Nasharudin Mat Isa kini bersama kerajaan.

    Dakwa Si Tokong DAPigs tu, Nasharudin yang kini dilantik mengetuai Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMM) Putrajaya disifatkan lebih teruk daripada Mat Sabu yang menjadi Presiden Amanah.
    "Tidak seperti Nasharudin Mat Isa, bekas Timbalan Presiden PAS yang dilantik Perrdana Menteri sebagai Ketua Pegawai Eksekutif GMM.
    "Saya fikir PAS lebih berkemungkinan jadi jurucakap Umno, MCA, MIC, Gerakan kerana Nasharudin dilantik kerajaan BN," kata Guan Eng seperti yang dilaporkan.
    "Ini tidak benar. Saya setiausaha agung DAP, saya tidak boleh menjadi jurucakap Amanah. Mat Sabu bukan setiausaha agung DAP, dia tidak boleh menjadi jurucakap DAP. Dia hanya boleh menjadi jurucakap Amanah.
    "Semasa beliau (Mat Sabu) dalam PAS, beliau mendapat elaun. Tetapi apabila beliau meninggalkan PAS, meletak jawatan dan membantu secara sukarela, beliau tidak mendapat apa-apa dari negeri ini. Sebaliknya, Nasharudin dibayar kerajaan BN", tegasnya lagi.
    Kenyataan Si Tokong DAPigs tu seakan 'memulakan serangan peribadi' terhadap kenyataan PAS semalam yang mendakwa Mohamad Sabu kini menjadi jurucakap kepada DAPigs.

    Yang kelakarnya, kenapa pulak Si Tokong DAPigs tu nak kaitkan Nasharuddin Mat Isa tu sedangkan Yang keluarkan kenyataan menuduh Si Mat Sabu tu jadi BARUA DAPigs ialah pemimpin PAS?

    Adakah Si Tokong DAPigs tu pun dah ketandusan idea untuk menjawab dakwaan yang dibuat oleh PAS sehingga terpaksa mengheret orang lain yang takde kaitan lansung dengan isu tu? Takkan la Si Tokong DAPigs tu se-BODOH itu kot!!!

    ReplyDelete