Sunday 30 August 2015

Masih Ingat Roslan Ismail Yang Cadang Abdul Hadi Gabung Dengan UMNO?


Roslan Ismail paling kiri
Masih kita ingat seorang pemimpin PAS Terengganu Roslan Ismail yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Besi memberikan cadangannya itu melalui akaun Facebooknya.

"Jika saya di tapak Tuan Guru Presiden, saya akan gunakan ruang ini untuk melakar satu sejarah terharum kepada rakyat Malaysia dengan bergabung dengan Umno/BN untuk membentuk kerajaan persekutuan dan melaksanakan hudud secara sistematik selepas ini," tulis Roslan.

Tulisan ini telah menjadi senjata kumpulan GHB dalam PAS menyerang kumpulan pro-ulama terutamanya kepimpinan PAS Terengganu yang dilihat sebagai kubu kepada kepimpinan ulama.

Hasil daripada tulisan ini Greenboc seorang penulis pro-PKR yang ada hubungan baik dengan Syed Azman (semasa dia belajar sekolah menengah dulu) telah menyerang kepimpinan ulama PAS bagi memberikan sokongan kepada pro-PASMA (GHB) untuk muktamar ke-61.



Mengikut kawan saya yang berada dalam "SB" Roslan Ismail membuat posting dalam facebook itu bertujuan untuk menyerang Tuan Guru Presiden PAS secara halus.

Roslan Ismail, Syed Azman dan beberapa kepimpinan GHB telah lama ada hubungan dan mereka ini telah merancang untuk menjatuhkan kepimpinan PAS secara halus.

Mengikut kawan saya orang yang dibelakang Roslan Ismail ialah Syed Azman Syed Nawawi. Manakala Greenboc atau Zulkifli Harun adalah talibarut untuk merosakkan PAS melalui tulisan sama peranan seperti Asmuni Awi dalam isu saman kepada Tuan Guru Presiden PAS atas kes Pil Kuda.

Mereka semua semua memainkan peranan secara halus dan sangat licik, kata kawan saya.

Roslan Ismail dikatakan telah bergerak secara senyap mengumpul ahli-ahli untuk menyertai GHB. Mereka ini bergerak dari rumah ke rumah kepimpinan PAS di Dungun terutama mereka yang berpendidikan.

Kawasan saya juga merasa hairan bagaimana sikap Roslan ini boleh dianggap remeh oleh Ustaz Satiful Bahri Persuruhjaya PAS Terengganu sedangkan mengikut kawan saya Ustaz Satiful ini seorang yang keras dan tegas dengan prinsip perjuangan. Katanya lagi sangat malu Dungun boleh ada tali barut GHB yang cuba rosakkan PAS secara halus dan licik!

Kawan saya ada menulis sedikit petikan pada gambar di atas (Bersih 4) yang dikirim kepada saya. Hebat Roslan Ismail bersama kepimpinan GHB boleh 'perbodohkan' PAS Terengganu.


Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment