Sunday 13 January 2013

Utusan & Berita patut belajar daripada Sinar



Hari ini semua akhbar Melayu cuba memperbodohkan orang-orang Melayu dengan berita yang menyenangkan hati pemerintah dan menepikan etika dan sifat pemberitaan. Hanya Sinar Harian sahaja berlaku jujur dengan apa yang berlaku.
Utusan Malaysia secara teradisinya terpinga tak ada isu untuk paparan hadapan sekadar meletakkan berita serangan kepada pembangkang "Penganjur Langgar Syarat". Aku rasa Ketua Editornya Bengong atau Banggang!!

Jika ada yang melanggar peraturan dengan membawa anak-anak itu peranan POLIS!! Bukan baling gas pemedih! tapi pergi kepada individu berkenaan dan nasihatkannya. Jika degil juga baru bawa mereka keluar daripada perhimpunan. kalau rasa boleh dakwa di bawah undang-undang dan peraturan perhimpunan dakwalah.

Lagi bagus kalau Polis sediahkan tempat asuhan anak-anak... daripada polis sediakan Khemah jutaan ringgit untuk bagi makan peserta yang ditangkap dengan kos RM18 seorang!!. Itu pun Utusan bodoh nak tulis...

Anak-anak kecil di bawa berrjalan, takkan nak tinggal tepi jalan!!
Ketua Polis Dang Wangi ada sebut macam bersiar-siar atau macam tengok bola... Memang mereka ini bersiar-siar dengan anak-anak.

Setakat tak sampai 10 kes bawa anak-anak nak jadikan tajuk berita. Bangang betul!! 10 daripada 100,000 berapa nisbahnya. Takkan ini meyebabkan pengajuran salah. Ini kes terpencillah bangang!!

Belajar daripada Sinar Harian... Belajar menerimahakikat jangan beku otak dengan fanatik keUMNOan. 

















No comments:

Post a Comment