Wednesday 14 October 2015

Kuman di Seberang Nampak tapi Gajah Ditepi mata dia tak nampak


Hari ini Timbalan Presiden AMANAH Salahuddin Ayub berkata mereka telah mengadakan pertemuan dengan Setiausaha Agung Kesatuan Ulama Sedunia Prof Ali Alqaradaghi, di Doha, Qatar semalam.

Pada pertemuan hampir dua jam itu adalah bertujuan untuk memperkenalkan kewujudan AMANAH di persada politik Malaysia. Bahasa mudahnya nak minta izin atau restu dan ini boleh dijadikan modal untuk dijaja seluruh Malaysia.

Mereka pergi bertiga dibawa sekali oleh Abd. Ghani Shamsuddin dan Asmuni Awi.



Tektik ini sebenarnya sudah lama digunakan. Dengan membuat perjumpaan atau kunjungan kepada orang tertentu dan bergambar kemudian membuat kenyataan kononnya orang itu kata itu dan kata ini. Kita mana tahu isi perjumpaan tersebut. Semuanya ini mencipta persepsi kononnya perjuangan AMANAH direstui oleh Setiausaha Agung Kesatuan Ulama Sedunia.



Sebelum ini kononnya bai'ah dengan PAS lagho kata Ahmad Awang. Dia rujuk Yusof Qardawi. Entah apa yang diceritanya kepada Yusof Qardawi kita tak tahu. Bayang dia kata bai'ah itu lagho kerana Pakatan Rakyat dah terbubar. Ahmad Awang ni tahu tak pasal bai'ah ni? Bercakap macam orang tak tahu. Mana ada sumpah itu atas nama Pakatan rakyat??

Saya pernah menulis pasal perkara ini. Pembaca boleh rujuk di sini.


Saya pun hairan bagaimana Ahmad Awang boleh lupa apa yang dia buat semasa menjadi Pesuruhjaya PAS Perak. Tapi dalam politik dunia sekarang untuk mencapai cita-cita ada orang sanggup membelakangi prinsip.


Salahudin Ayub rupaya tak tahu struktur al-Ittihaad al-'Aalami li' Ulama'i al-Muslimin yang ditubuhkan oleh Syaikh Yusuf al-Qaradawi di London pada 2004.

Sepatutnya Salahudin Ayud pergilah jumpa Naib Presiden Kesatuan Ulama Sedunia, Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang yang ada di Rusila. Rumah dia (gambar di atas) hampir sama dengan rumah Salahudin yang berada di Johor tetapi taklah secantik dan mewah dengan rumah dan kereta Salahudin yang berada di Kuala Lumpur.

Kenapalah Salahudin dan AMANAH nampak kuman di sebarang laut tetapi tak nampak gajah di hadapan mata?

Kenapalah kerana politik kita sanggup ke Doha, Qotar atas nak mencari restu dan mengizinkan apa yang kita lakukan.

Contohilah Zakir Naik bila ditanya pasal hudud di Malaysia, dia walaupun banyak kali datang ke Malaysia berkata saya tidak arif politik Malaysia tetapi dia menjawab mengikut Al Quran dan Sunhah.

Malang bagi parti AMANAH yang cuba manipulasi Islam dan ulama-ulama Islam demi kepentingan perjuangan yang sementara.

Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

8 comments:

  1. KUALI TERKEDU BILA "DITEGUR" PUAKA!!!

    Seolah - olah macam puak - puak Pengkhianat PAN al Kuali d Selfie tu tiba - tiba hilang kemaluan dan kecut buah kerandut apabila ditegur kerana bersikap kebudak - budakkan oleh Si Zuraidah PKR.

    Semuanya hanya semata - mata kerana puak - puak Pengkhianat tu kata , diorang bersedia untuk bertanding tiga penjuru jika terpaksa menentang PAS dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

    Mengulas mengenai perkara tersebut, Si Zuraidah PKR tu kata, sepatutnya parti - parti politik dokalangan Pakatan Haprak tu perlu meletakkan agenda mensejahterakan rakyat sebagai keutamaan.

    Malah Si Zuraida PKR tu juga turut menegaskan bahawa langkah bersatu dan bertegas untuk merampas kepimpinan di Putrajaya adalah perlu menjadi matlamat yang mesti dicapai.
    “Adalah penting untuk menjaga batas dalam berkomunikasi dengan mempunyai sifat terbuka melalui perbincangan aktif dan kerap bagi merealisasikan misi perjuangan satu lawan satu.
    “Jika sayangkan negara ini, haruslah meletakkannya sebagai agenda utama mengatasi agenda peribadi atau parti. Mencabar satu sama lain untuk pertandingan tiga penjuru adalah terlalu kebudak-budakan dalam suasana politik kita yang kini sudah semakin rapuh,” katanya dalam kenyataan pada Selasa.

    Baru-baru ini, Mat Sabu selaku Presiden PAN-KUALI-IMAYAM-PUTUMAYAM-CANGKULI-TAYAR TRAKTOR atau singkatannya Pengkhianat Amanah itu yang dilaporkan sebuah laman portal berkata, Amanah bersedia untuk bertanding tiga penjuru menentang PAS jika terpaksa.

    Bagaimanapun, Mat Sabu berkata, partinya akan memberikan peluang kepada PAS untuk berunding bagi memastikan pembangkang hanya akan bertanding satu lawan satu dalam PRU14.

    Ketua Pengkhianat Amanah Kulai pula berkata, parti itu mempunyai peluang yang lebih cerah berbanding PAS di Johor jika berlaku pertembungan sedemikian ekoran demografi penduduk di negeri itu.

    PKR setakat hari ini masih lagi memberikan peluang kepada PAS untuk menjadi salah satu anggota Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan secara tergesa - gesa oleh Presidennya sebelum ini.

    Namun, pendirian parti itu dibantah oleh DAPigs dengan menyifatkan bahawa PAS tidak boleh dipercayai kerana sering mengkhianati kepentingan bersama dalam Pakatan sebelum ini.

    Bahkan, PAS juga tetap kekal dengan iatiqamah untuk tidak menjalinkan kerjasama dengan ultra khianat DAPigs kerana ditikam dan disabotage oleh puak - puak DAPigs yang didakwa tidak menghormati pendirian parti tersebut.

    Nampak Sangat Imayam jingga adalah mencari keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang Sajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  2. REJIM DAPigs HENTIKAN BANTUAN SEKOLAH AGAMA!!!

    Hah! Kan orang dah kata. Puak - puak DAPigs tu semuanya memang Anti Islam dan memusuhi Islam. Perkara tu memang terang lagi nyata dan ianya tak perlu dipertikaikan lagi dah.

    Bukan setakat perlaksanaan Hukum Hudud je yang puak - puak DAPigs ni bantah. Dan bukan setakat pengisytiharan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam je yang buat diorang Gila Meroyan.

    Bahkan apa sahaja yang ada kaitan dengan Islam pun tetap akan mereka perlekehkan secara terang - terangan. Takkan itu pun masih ramai lagi yang tak faham dan cuba nak menafikannya?

    Cuba bagi tau, pernah tak puak - puak DAPigs tu anjurkan program solat Hajat, Tilawah Al-Qur'an, atau pun doa selamat oleh ahli mereka yang beragama Islam bagi meneruskan penghayatan Islam dikawasan mereka?

    Jawapannya, TAK PERNAH! Tak kira la sama ada dia ADUN atau Ahli Parlimen sekali pun, benda macam tu tak pernah dibuat oleh pemimpin - pemimpin DAPigs yang beragama Islam ni.

    Sedangkan khutbah yang menyeru agar umat Islam menyatukan Perpaduan Ummah pun puak - puak DAPigs yang beragama Islam ni sendiri bantah dan ugut nak ambik tindakan undang - undang.

    Jadi, apa nak heran kalau Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu nak hentikan sebarang bantuan kepada Sekolah - Sekolah Agama, terutama sekali yang dimiliki oleh PAS.

    Sedangkan dengan rakan sekutu sendiri pun puak - puak DAPigs tu sanggup khianati dan tikam dari belakang secara terang - terangan. Inikan pulak kita yang takde kaitan lansung dengan diorang. Takkan itu pun kita masih lagi nak biarkan diorang pijak kepala kita!!!
    SHAH ALAM - Pas menuntut Kerajaan Negeri Pulau Pinang menjelaskan dakwaan berhubung penarikan balik bantuan tahunan kepada beberapa sekolah agama milik ahli-ahli Pas di negeri itu.

    Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali turut mendakwa surat tawaran bantuan yang telah dihantar juga ditarik balik.

    "Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.

    "Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu. Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.


    Beliau juga menyifatkan, tindakan DAP dan PKR itu seolah-olah memberi mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga menjadi zalim dengan sesiapa yang berbeza ideologi politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni yg Mat Sabu sayang sangat kat DAP ni

      Delete
  3. KENAPA KECUT HUDUD?

    Kenapa
    bila dengar saja hudud
    kau jadi kecut?

    Laa ila ha illallah

    Hudud hukum Allah
    Kenapa kau bantah?

    Hudud Syurb untuk pemabuk
    Kenapa kau sibuk?

    Hudud Zina untuk penzina
    Kenapa kau hina?

    Hudud Qazaf untuk pemfitnah
    Kenapa kau gundah?

    Hudud Sariqah untuk pencuri
    Kenapa kau irihati?

    Hudud Hirabah untuk perompak
    Kenapa kau gempak?

    Hudud Bughah untuk penderhaka
    Kenapa kau mengata?

    Hudud Riddah untuk si murtad
    Jangan sampai kau sesat!

    Adakah kau pemabuk?
    Adakah kau penzina?

    Adakah kau pemfitnah?
    Adakah kau pencuri?

    Adakah kau perompak?
    Adakah kau penderhaka?

    Adakah kau si murtad?

    Sudah lupakah kau
    janji kepada Ilahi

    Sesungguhnya
    Solatku, Ibadahku
    Hidupku, Matiku

    Hanyalah untuk Allah!

    ReplyDelete
  4. dah lama dah si Mat Sabu ni tunjuk perangai,

    tapi orang PAS sendiri yang Taksub pada Fitnah dia ni.

    ingat tak masa Mat Sabu ishtiharkan Mat Indera dalam peristiwan Bukit Kepong sebagai Pejuang Negara?

    Pejuang kepala PAN... dia?

    Komunis diangkat menjadi Hero?

    siapakah Mat Sabu?

    ReplyDelete
  5. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

    Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

    Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

    Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

    Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

    Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

    Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

    Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

    Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

    Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

    ReplyDelete
  6. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

    Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs. Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting.

    Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

    Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan.. Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

    ReplyDelete
  7. MONDAY, OCTOBER 26, 2015
    Sandiwara PAN Berjalan Terus Dalam Siri Ceramah Kali Ini.


    Mana dia Konsep Islamik yg dibanggakan oleh Pengkhianat Amanah No-hal.

    Nak gang sama DAP digunakan bagi memutuskan silaurahim dan terus jadi pengkhianat.

    Tapi dah 2 bulan lebih dah PAN namun tidak kedengaran ura2 pun untuk memperjuangkan hokum Shariah tersebut.

    Cumanya Mat Sabu ada guna alasan nak dapat restu DAP.

    Kononnya hendak lebih progressive, inclusive dan locomotive.

    Cumanya, alasan PAN tak boleh pakai.

    Sebabnya apa2 agenda mengenai Shariah restu tidak muktamad.


    Tiada alasan yang kukuh untuk menangguhkan perjuangan Shariah.

    Jelas pada kita, PAN hanyalah alat untuk memecahkan Ummah.

    PAN hanya alat untuk memulakan permusuhan antara golongan mukminin.

    Kalau Mat Sabu ikhlas dgn Islam sudah tentu tentu MAT Sabu tak sebut bukan kerana Islam dan setuju dgn Karl Marx waktu di interview oleh Malaysiakini.


    Interview dgn Mat Sabu, SIla baca link kat bawah ni Malaysiakini

    http://www.malaysiakini.com/news/166723

    "Jadi saya balik lepas PAS kalah teruk, tinggal dua kerusi sahaja. Saya terus ke pejabat PAS ambil borang jadi ahli pas. Jadi saya sertai PAS bukan sebab dasar Islam atau bukan Umno – atas demokrasi. "

    " Mohamad berkata beliau menyetujui petikan dalam satu teks tersohor oleh pengasas sosialisme moden – Karl Marx – bahawa agama merupakan candu bagi rakyat."

    Tapi Mat Sabu lawan orang cintakan Jemaah.

    Kita semua dah kena tipu dgn sandiwara Mat Sabu dan rakan2 JIM.

    Mat Sabu dan PAN guna agama untuk menipu ahli dan rakyat MAlaysia.

    Jangan biarkan diri kita ditipu PAN.

    Faktanya, Mat Sabu tentang orang yg cintakan Islam

    DAP pada masa bersuara menyokong PAN.

    Ahli PAN kena tipu hidup2 dgn Mat Sabu dan rakan2. DAP pula kena tipu dengan PAN yg kata ahli dia ramai, tapi pemimpin lagi ramai dari ahli

    TIN BISKUT (TB)
    MombasaWaves

    ReplyDelete