Friday 9 October 2015

Mencari Muka Melayu Pada Ceramah Pakatan Harapan Di Kulai Johor


Tiga pemimpin utama Pakatan Harapan, Presiden PKR yang juga Ketua Pembangkang Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang dan Presiden Amanah Mohamad Sabu akan hadir memberikan ucapan pelancaran besar-besaran PAKATAN HARAPAN yang menggantikan PAKATAN RAKYAT sebelum ini.

Zulkifli Sulong telah membuat promosi ceramah ini di The Malaysian Insider. Memang TMI adalah medan untuk menyerang PAS.


 


Bukan itu sahaja pada ceramah ini treler panjang milik Pakatan Harapan yang disponser oleh DAP telah digunakan untuk mempromosikan PAKATAN HARAPAN dan secara simbolik membuang PAS dalam agenda pembangkang.

Kenapa Kulai dan Skudai dijadikan tempat pertama pelancaran PAKATAN HARAPAN ini, macam juga kenapa KOTA BAHRU dijadikan tempat pelancaran GHB sebelum. Mungkin ada yang ingin tahu.

Kononnya 17 daripada 26 kawasan PAS di Johor telah di ambil alih oleh AMANAH. Itu tulisan Zulkifli Sulong. Orang Terengganu kata dia ni "kaki LEBONG" (pembohong). Saya rasa ada betul kata-kata itu sebab Zul Sulong inilah yang menulis dalam TMI kononnya paling ramai memohon untuk masuk PASMA sebelum ini adalah negeri TERENGGANU. Kemudian dia juga yang menulis Raja Bahrin menyerah borong AMANAH seramai 129 orang sahaja semasa pelancaran AMANAH di Terengganu (Di buat di Dungun).

Zul Sulong HAMPAS (nanti ada lagi yang akan hantar emel kepada saya marah guna perkataan ini) dalam HARAKAH. Saya cabar sesiapa boleh memberikan saya apa projeknya di Harakah yang berjaya?? Projek WebTV, Projek Buku dll semuanya lingkup. Perhabis duit Harakah. Dia guna Cikgu Pa dan Cikgu Pa guna dia. Bila Cikgu Pa terdesak dia ditendang. Apa bila buat pada gambar Cikgu Pa yang puja dan digantung dibilik opisnya di pejabat Harakah?? Dibuang dalam Tong Sampah... kononnya marahlah tu!!



Saya cuba mencari muka-muka Melayu pada ceramah malam ini. Nampaknya lebih teruk daripada himpunan BERSIH 4. Hampir semuanya mata sepit.

AMANAH mana-mana ceramah tak berjaya melainkan dia kena bantu oleh DAP dan PKR. Sangat kesian kepada parti AMANAH yang kononnya dulu bermegah-megah kononnya PAS akan bungkus dan semua ahli PAS akan keluar menyertai parti AMANAH. Cakap sombong Wan Rahim dan Anuar Tahir setiausaha AMANAH akan menjadi catatan sejarah yang akan mengajar manusia sombong dan bongkak.

 
 
 
 

Masih mencari muka-muka Melayu dalam ceramah malam ini. Walaupun ceramah belum habis rasanya saya boleh buat kesimpulan Pengarah Eksekutif Ilham Centre Muhamad Hisommudin Bakar yang kononnya membuat kajian mengatakan pimpinan PAS Johor lemah serta sokongan kepada PAS merosot teruk sangat meleset sama sekali.



Semua orang tahu Ustaz Muhamad Hisommudin Bakar adalah orang AMANAH. Tapi malang dia sekarang tidak AMANAH lagi membuat kajian. Sebelum ini kajian daripada Ilham Centre sangat berkesan tapi bila Muhamad Hisommudin Bakar membuat onar, kepercayaan kepada ILHAM CENTRE telah merosot. Yang dapat manafaat ialah DAP. Anda boleh jadi ABANG BESAR. Boleh jadikan AMANAH dan PKR orang suruhan serta kunco-kunco anda.


Nordin Bin Ali
nordinbinali@gmail.com
http://nordinali.blogspot.com/

7 comments:

  1. Terima kasih siarkan gambar betapa ramainya ahli Pas menyokong Amanah. Tak sangka Pas berkubur di Johor akibat penangan jaguh2 Islam yg progresif ini. Hidup DAP.

    ReplyDelete
  2. Gilo ko mung nih heh penulis kata mata sepet yng hadiri ceramah, hang simpul penyokong Pas..Bodo sungguh mung nih!!

    ReplyDelete
  3. Sabarla kawan.. tu kan ayat sacrasm je tu.. ayat menyindir DAP ..

    ReplyDelete
  4. kenapa ya, mata sepit x boleh mengundi k.

    ReplyDelete
  5. Bukan Amanah tapi PAN Kuali Selfie Amoy

    ReplyDelete
  6. Ratib Loser adalah dihalau. Kalah dan kena halau lain babe. Itu alasan Pan-Imayam-Kuali-Pan Kuih Tart- Cangkul tayar Traktor

    Kutipan Ratib PAN ni adalah UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau, UG UG Cai Cai Halau.

    Ratib sakti untuk mendapat restu Abuya Bukit Penang

    DAP lawan Khutbah di Pahang - Biarkan
    Kampung Batu Feringgi nak kena roboh - Biarkan
    Speaker masjid kat Penang nak dihadkan - Biarkan
    Sekolah SAR Penang ditarik bantuan - Biarkan dan disokong pula
    Presiden PAN Selfie Amoy - Wokey
    Ciplak logo Imayam - Wokey
    Pakai nama orang tanpa izin - Worait


    Perggggggggggghhhhhhhhhhhhhhh Abu Lahab pun ngeri dengan PAN Al Khianatun ini. Abu Lahab setahu aku tak pernah ciplak logo keraan Parsi, Rome, Habsyah dll.

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete
  7. MAT SABU BUAT CERITA TAHYUL DILABEL KAFIR, MP TEMERLOH SINDIR MAT SABU!!!

    Hari tu kita dah laporkan bagaimana Si Mat Sabu tu meroyan macam tapir kena lastik dan membuat dakwaan kononnya kepimpinan PAS melabelkan ahli - ahli parti Pengkhianat yang dia pimpin sebagai golongan 'Kafir'. Sapa kata? Kat mana? Di mana?

    Namun, tuduhan dan dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Sabu tu telah membangkitkan persoalan dikalangan rakyat. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu tiba - tiba je nak buat dakwaan tersebut? Si Mat Sabu tu ada bukti ke nak membuat dakwaan serta tuduhan tersebut? Atau dia sendiri yang bermimpi disiang hari memandangkan perkara sedemikian sering dilakukan oleh dirinya selama ini? Kalau dia setakat buat dakwaan dan tuduhan tersebut tanpa sebarang bukti, nampak sangat la yang Si Mat Sabu tu terdesak nak meraih sokongan dengan memburukkan PAS.

    Walaubagaimana pun, dakwaan Si Mat Sabu tu telah disindir oleh Si Ahli Parlimen Temerloh ni dalam satu kenyataan yang disiarkan semalam dengan menyifatkan ianya sebagai tuduhan serius. Kenyataan Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menuntut agar Si Mat Sabu tu tampil serta mendedahkan 'Siapa', 'Bila' dan 'Dimana' pemimpin PAS membuat tuduhan sedemikian.

    Dalam masa yang sama, Si Ahli Parlimen Temerloh tu juga turut menyelar dakwaan yang dibuat oleh Din Pudu yang menyatakan bahawa 60 peratus kepimpinan PAS sudah keluar dari parti. “60% dari 50,000 ahli Amanah adalah bekas pimpinan Pas? 60% bersamaan 30,000. Pas ada 193 kawasan dan ini bermakna Pas kehilangan 30,000 pimpinan. “Ini juga bermaksud secara purata, setiap kawasan kehilangan 155 pimpinan.

    Kalau berdasarkan dakwaan itu, semua kawasan Pas telah ditutup seluruh negara. Suatu kenyataan yang tidak munasabah,” katanya.

    Gila untut betullah Mat Sabu Selfie Amoy ni 60% ahli PAN KUALI Imayam, bekas pimpinan PAS. Maksudnya 40% lagi mesti bini depa. Kah Kah Kah. 60%-40% = 20% adalah bujang terlajak, betoiiiiii kaaaaaaaaaaaaaaaa. Mentang2 Mat Sabu kawan Abuyaaaaa Sifooooo Bukit Penang sampai beliau selfie dgn amoy tempoh hari............ Otak trussssssssss jadi senget. Kah Kah Kah Imayam Kuali2.

    MGR kalau hidup lagi mahu diludah muka budak2 PAN sebab terlebih Dusyum, kalah cerita Tamil Rowdy Ratore. Kah Kajh kah

    Jesse Labu
    N9ers

    ReplyDelete